ZARABIANIE NA BLOGU I INSTAGRAMIE cz 1

ZARABIANIE NA BLOGU I INSTAGRAMIE cz 1

Obiecałam Wam dokładne podejście do tematu zarabiania na blogu i mediach społecznościowych szerzej, dlatego rozpoczynam serię wpisów na ten temat. W części pierwszej wyjaśnię dokładnie w jaki sposób można zarabiać, jakie są metody i sposoby na zarabianie na Instagramie przede wszystkim.

Najważniejsze o czym musicie wiedzieć, nie wszystkie sposoby są dobre dla wszystkich. Jedni prowadzą swoje media dla zabawy, jako odskocznię od życia codziennego i wystarczy im paczka z kosmetykami od ulubionej firmy. Inni pracują ciężko i skupiają się na jednym, by monetyzować swoją pracę w Social Mediach.

Poniżej konkretne przykłady i krótki ich opis.

Barter – wymiana towarów na usługi promocyjne. Najpopularniejsza i najczęściej stosowana forma zarobku w Social Mediach. W zamian za fotografię promującą dane produkty, firmy przesyłają swoje produkty blogerom. Zazwyczaj jest to pakiet kosmetyków, ubrania czy też artykuły dekoracyjne do wnętrz i domu, jednak może to być tak naprawdę wszystko . Barter powinien być z góry jasno ustalony co do jego wysokości, usług wymienianych za niego oraz terminu wykonania tych usług.

Gotówka/Posty Sponsorowane – zapłata za promocje na swoich kanałach. Coraz częściej stosowana forma rozliczenia między firmą a blogerem. Zasada najważniejsza to z góry ustalone warunki finansowe. Zazwyczaj bloger również otrzymuje produkt do przetestowania, sfotografowania i opisania. Współpracę gotówkową można rozliczyć fakturą, umową o dzieło czy też poprzez popularne serwisy pośredniczące, np. UseMe

Afiliacja – to zarabianie na sprzedaży ze spersonalizowanych linków do sklepów, biur podróży czy innych usług. W zależności od Programu Afiliacyjnego można zarabiać za kliknięcie w link lub za sprzedaż z linku. I na tym można zarabiać od 0,10 groszy za klik do nawet 500 zł za sprzedaż z linku. Prowizja zbierana jest na koncie partnerskim i wypłacana na żądanie lub systematycznie każdego dnia. Ten sposób zarabiania najlepiej sprawdza się na blogach, gdzie można dodać linki bezpośrednio w tekście. Na instagramie dodawanie w SwipeUp też przynosi korzyści, należy jednak mieć powyżej 10 tysięcy obserwujących.

Własny produkt – stworzenie własnego produktu to jeden z najlepszych, niekoniecznie najprostszych sposobów zarabiania w mediach Społecznościowych. Jeżeli masz pomysł na siebie, masz też pomysł na swój produkt. Czy to ebook, zestaw presetów ostatnio tak popularnych czy też może szablony do druku. Równie dobrze jest stworzyć produkt fizyczny. Ten sposób zarabiania jest dobry i dla doświadczonych blogerów jak i dla początkujących. Własny produkt to naprawdę satysfakcjonujący sposób zarabiania.

Należy pamiętać, że do zarabiania na Instagramie czy blogu nie potrzeba mieć setek tysięcy obserwujących. Powiedzenie, jesteś tyle wart ile Twoi obserwujący kupią, ma bardzo duże znaczenie. Oczywiście firmy chętniej współpracują z blogerami mającymi rozbudowaną społeczność, o tyle jednak mając 200 obserwujących wciąż można ‘sprzedawać” skutecznie produkty. Rozbudowana społeczność nie zawsze idzie w parze z zaangażowaniem i warto zwrócić uwagę nie tylko na swoje statystyki, a również na informacje o wykorzystaniu kodów rabatowych czy kliknięciu w link.

Pracując z ramienia agencji najczęściej współpracowałam z blogerami mającymi społeczność w ilości powyżej 200 tysięcy lub poniżej 10 tysięcy obserwujących. Oczywiście, niejednokrotnie pracowałam z mikroinfluencerami, niemniej te współprace nie przynosiły oczekiwanych rezultatów jak w przypadku wspomnianych ilości >200 i <10. O tym również opowiem przy okazji kolejnego Edukacyjnego Piątku.

Na co patrzeć i jakie dane są niezbędne do rozmowy o współpracy, która pozwoli zarabiać realne pieniądze w Social Mediach odpowiedź znajdziecie w części 2.

Agnieszka

1 Komentarz
  • Pete Tinashe Ndoro
    Utworzony o 17:47, 16 marca Odpowiedz

    LIVE BREATHE CREATE
    I don’t think outside the box. I don’t know where the box is.
    NATALKA………………………………………………………………………………………………………….

Napisz Komentarz